Hotel Senator, Dźwirzyno k. Kołobrzegu
Hotel Senator, Dźwirzyno k. Kołobrzegu

Sauna

Witaj w świecie saun

Noce saunowe w hotelu SENATOR**** to nowa usługa w naszym regionie/ w naszej ofercie hotelowej skierowana do wszystkich osób kochających poprawnie saunować. Każda noc saunowa to wyciszenie, edukacja poprawnego saunowania, integracja towarzyska i wyśmienita zabawa. Podstawą nocy są tematyczne seanse w saunie, z których każdy oparty jest na indywidualnym i zaplanowanym rytuale prowadzonym przez SaunaMistrza. Aromat odpowiednio dobranych olejków eterycznych, gra tematycznej muzyki i świateł oraz umiejętne i efektywne rozprowadzanie gorącego i wilgotnego powietrza w saunie przez SaunaMistrza daje odczucie pełnego relaksu i oczyszczenia ciała. Dopełnieniem całości jest schładzanie i odpoczynek w jacuzzi zewnętrznych pod gołym niebem oraz pływanie w basenie.

Rytuały saunowe z SaunaMistrzem

Rytuał saunowy charakteryzują się 15 minutowym pobytem w saunie z prowadzącym ceremonię SaunaMistrzem, w trakcie którego odpowiednio dobrane aromaty zmysłowych olejków eterycznych, gra muzyki i świateł oraz umiejętne i widowiskowe rozprowadzanie gorącego i wilgotnego powietrza w saunie przez SaunaMistrza daje odczucie pełnego relaksu i oczyszczenia ciała. Rytuały to wyciszenie, edukacja poprawnego saunowania, integracja towarzyska i wyśmienita zabawa.  

Po takim pobycie w saunie rozgrzane ciało z przyjemnością schładzamy lodem lub w studni lodowej a dopełnieniem całości jest relaks w jacuzzi i w strefie relaksu.

Rytuały saunowe są znakomitą forma profilaktyki zdrowotnej – szczególnie w okresie jesienno-zimowym. W trakcie rytuałów temperatura odczuwalna może dochodzić do 120 st.C

Godziny rytuałów: 19:00, 20:00 oraz 21:00.

 

Wskazania do kąpieli w saunie

Poprawne stosowanie kąpieli w saunie prowadzi do odnowy biologicznej organizmu człowieka i jest formą profilaktyki prozdrowotnej.

Oto jej podstawowe działania:

1. Oczyszcza organizm z substancji amoniakowych oraz mocznika.

2. Poprawia krążenie w skórze i narządach wewnętrznych.

3. Obniża ciśnienie tętnicze krwi.

4. Powoduje uwolnienie endorfin.

5. Powoduje znaczenie zwiększanie odporności.

6. Działa kojąco i rozluźniająco na układ mięśniowy.

7. Uelastycznia i oczyszcza skórę.

Zasady poprawnego saunowania

Poprawne saunowanie to zespół zachowań pożądanych w urządzeniach saunowych i okołosaunowych w których zażywamy kąpieli. Są to zachowania, które dotyczą wpływu na nasze zdrowie i osiągnięcie maksymalnych korzyści wynikających z kąpieli saunowych. Przed skorzystaniem z kąpieli saunowych należy bezwgzlędnie upewnić się, że nie mamy do nich przeciwskazań zdrowotnych.

Do poprawnego saunowania należy przestrzeganie poniższych zasad:

1. Z kąpieli saunowych zaleca się korzystać minimum raz w tygodniu przeznaczając na to optymalnie 2 godz. Z sauny nie powinno się korzystać w pośpiechu, pamiętajmy, że jest to wypoczynek.

2. Podczas korzystania z sauny powinnismy przynajmniej 2 razy wykonać cykle składające się z 3 faz:

  • Nagrzewanie ciała (kąpiel w saunie),
  • Schładzanie ciała (prysznic, basen, jacuzzi),
  • Odpoczynek.

3. Przed wejściem do saunarium powinniśmy:

  • nie objadać się, nie jeść obfitego posiłku na 2 godziny przed,
  • rozebrać się do naga oraz zdjąć wszelką biżuterię, zegarek oraz inne ozodby ciała,
  • całe ciało dokładnie umyć pod prysznicem wodą i mydłem oraz dokładnie wytrzeć do sucha.

4. Przed każdym wejściem do pomieszczenia sauny powinniśmy:

  • całe ciało dokładnie wytrzeć do sucha,
  • ogrzać stopy w gorącej wodzie, jeśli są zimne.

5. Podczas przebywania w pomieszczeniu sauny suchej powinniśmy:

  • dobrać ławkę do swoich możliwości, najlepiej zaczynając od najniższej a kończąc na najwyższej,
  • odwinąć się z ręcznika tak aby jak największa powierzchnia ciała była wystawiona na działanie temperatury i wilgoci,
  • usiąść i trzymać nogi na wysokości tułowia lub położyć się na ławie,
  • podłożyć ręcznik pod każdą część ciała mającą kontakt z drewnem sauny,
  • kontrolować czas, aby nie przebywać w saunie dłużej niż 15 minut,
  • na chwilę przed wyjściem z sauny usiąść, jeśli leżeliśmy.

6. Po wyjściu z sauny powinniśmy:

  • spłukać pot z ciała pod ciepłą wodą,
  • schłodzić ciało biorąc zimny prysznic, pamietając o tym, że schładzanie rozpoczynamy od części ciała, najbardziej oddalonych od serca, dopiero na końcu zalecane jest schładzanie karku i głowy,
  • po prysznicu o ile to możliwe skorzystać ze zbiornika wody lub groty lodowej aby dokładnie schłodzić ciało,
  • wypocząć minimum tyle czasu ile przebywało się w saunie, najlepiej w pozycji leżącej,
  • uzupełnić płyny.

7. Przed opuszczeniem saunarium powinniśmy:

  • wydłużyć ostatni odpoczynek do minimum 15-20 minut,
  • umyć dokładnie całe, ciało ale bez użycia mydła,
  • jeśli to możliwe zdezynfekować stopy.
newsletter
This website uses COOKIES.

By browsing it you accept our cookies policy, according to your browser settings.

OK, close